Skip to main content

MUSKARAC KOJI JE VOLEO - Robert Sekli


MUSKARAC KOJI JE VOLEO


Mozda nikada nije postojao muskarac koji je voleo tako duboko i tako beznadezno kao siroti Dzoni Diks. Bio je cudan, sumoran covek, ali sa jakom vijugom za biznis. Na njegovu nesrecu, zaljubio se u Dzejn Dejvis, bladajucu lepoticu svojih dana, i isto toliko pametnu koliko i lepu. Neki kazu da je bila bezdusna; ali sama Dzejn naglasava da je od pocetka obeshrabrila Diksa, i da se krivica za tragican splet dogadjaja koji su proistekli iz te strasti ne moze svaliti na nju.

Gotovo pet godina, prema Dzejninom kazivanju, ona je odbijala Diksove ponude za brak. Punih sest meseci nije ga videla; na kraju je pristala da provede jedno popodne s njim, a zatim da ga vise nikada ne vidi. Ona tvrdi da je pocela da ga se plasi , mada niko ne moze zamisliti Dzejn uplasenu.

Diks je odsetao s njom do svog nedavno stecenog poseda. Poslovi su mu isli dobro, ali ljubav je izneverila. U veoma turobnom rasplozenju i ocajanju predlozio joj je brak  i kao obicno bio odbijen.

Onda je pomahnitao. Dzejn kaze da se jos uvek moze prisetiti onih velikih, nezgrapnih saka kako se smotavaju oko njenog vrata  i sva njena pamet i lepota bili su bezvredni dok se nesvestica sklapala nad njom.

Dosla je k sebi nekoliko casova kasnije i ustanovila da se nalazi u nekoj pecini. Jedan dugacak, tezak lanac bio je obavijen oko njenog clanka, pricvrsen staromodnim katancem. Pri mutnoj svetlosti svece mogla je da vidi Diksa kako sedi na obliznjem kamenu.

Dzejn je pogledala lanac i rekla: - Smesta ga otkljucaj.

- Nikada- odgovorio je Diks. - Vec odavno sam isplanirao ovo. Mi se nalazimo u jednoj pecini ispod mog imanja. Niko nikada nece pronaci ovo mesto. Ili tebe. Ili mene.

Dzejn se osvrnula oko sebe i videla da je pecina nakrcana konzerviranom hranom, knjigama, fenjerima i lekovima. U blizini se nalazila i jedna duboka bara bistre vode; u stvari, bilo je tu sve sto je coveku potrebno za veoma dug boravak. Videla je, isto tako, da je Diks potpuno lud.

- Ovde ima dovoljno za trideset godina - rekao je Diks. - Sve sam vrlo pazljivo isplanirao. Sada me mozes mrzeti, Dzejn, ali ne mari nista. Mogu da cekam godinu ili dve. Na kraju ces me zavoleti.

Onda sirokim zamahom, Diks je izvukao jos jedan teski lanac. Kao i Dzejnin, bio je pricvrscen za zid pecine. Zakljucao je gvozdene lisicine obavijene oko svog clanka i baicio kljuc u duboku baru. Posle toga je seo, prekrstio ruke na grudima i poceo da ceka... I uvek kad prica svoju pricu, Dzejn ukazuje da je to bio trenutak krajnjeg uzasa.

Na pitanje kako je pobegla, Dzejn kaze da je to bilo lako. Diks, sa rukama prekrstenim na grudima, najzad je zaspao; a Dzejn je otkljucala katanac svojih lisicina jednom ukosnicom. Onda je na vrhovima prstiju izasla iz pecine.

- Ali, sta je sa Dzonijem Diksom? - uvek neko upita. A Dzejn sleze ramenima.

- Pojma nemam - kaze ona. - Pretpostavljam da je izasao ubrzo nakon sto sam to ja ucinila i da ga je bilo previse sramota da se javno pokazuje. Shvatate, mogla sam ga ostaviti samog i bespomocnog u pecini. Lud, kakav je bio, osecala sam da zasluzuje sansu. Pre nego sto sam otisla, spustila sam moju ukosnicu pored njega...

- Ja se nadam da je nezgrapni prikan bio kadar da je iskoristi - dodaje Dzejn uvek. - Za to je potrebna prilicno specijalna vijuga, znate...

Comments

Popular posts from this blog

Je li rod nužan? - Is Gender Necessary?; 1974 - Ursula LeGuin

Je li rod nužan? S redinom šezdesetih godina ženski se pokret ponovo stao kretati nakon svog pedesetogodišnjeg zastoja. Bilo je to snažno i silovito okupljanje. Osjetila sam ga, ali nisam tada još znala kolika je ta njegova silina. Jednostavno sam mislila da nešto nije u redu sa mnom. Smatrala sam se feministkinjom; nije mi bilo jasno kako možete biti žena koja misli svojom glavom, a ne biti istovremeno i feministkinja. Ali nikada nisam koraknula ni korak dalje s tla što su ga za nas osvojile Emmeline Pankhurst i Virginia Woolf. Tamo negdje oko 1967. počela sam osjećati određenu nelagodu, potrebu da napravim korak dalje, možda, sama od sebe. Počela sam osjećati potrebu da odredim pobliže i da razumijem značenje spolnosti i značenja roda, i to u svom životu i u našem društvu. Mnogo toga bijaše se skupilo u podsvjesnom jednako onom mojem kao i u zajedničkom — onoga što je trebalo iznijeti u svjesno ili će postati destruktivno. Bila je to ona ista potreba, mislim, koja je navela B

Bari Malzberg: FAZA IV

Bari Malzberg:  FAZA IV Faza I 1. VREME: Nešto zapucketa i u maglini oblika spirohete plima energije pohrli s kraja na kraj, duž sedamnaest svetlosnih godina, a zatim se izli u čisti prostor. Čisti prostor predstavljao je novih dve stotine hiljada svetlosnih godina, a energija, koja je sada postala zgusnuta, strujala je kroz njega kao riba kroz vodu; ubrzavala je, ali je unutra bila neobično statična. VREME: Nešto napade energiju, nekakav kosmički poremećaj ili druga inteligencija, nemoguće je pouzdano reći; energija oseti kako je nešto potiskuje. Ustuknu, a zatim se suprotstavi. Negde u jatu Raka napadač i energija uhvatiše se ukoštac, a njihova borba potrajala je petnaest hiljada godina. Konačno, napadač pade poražen, a energija nastavi svoj put. Inteligencija se povukla. Na nekom potpražnom nivou ona poče da razmišlja. Sistem je kružio oko male zvezde iz klase 'B', gotovo patuljastih razmera, na dalekim rubovima Mlečnog Puta. U okviru normalnog ciklusa lokaln

Planeta fer-pleja - Dimitrije Jovanović

     Planeta fer-pleja  Bio je to već treći zvezđani sistem u kome smo nailazili na istu pojavu. Naime, na planetama, baš pogodnim za čoveka — što se tiče temperatura — svuda smo sretali gorostasno bilje, intenzivno zelene boje, koje je neobično brzo raslo ispuštajući ogromne količine kiseonika. Analize naših uređaja su pokazale da su atmosfere ovih planeta još pre stotinjak zemaljskih godina bile gotovo bez kiseonika a da su obilovale ugljendioksidom. U ovom zvezdanom sistemu smo naišli čak na dve ovakve planete — jedna je nešto toplija a druga nešto hladnija od Zemlje, no ipak dovoljno topla da bi mogla da iznedri život zemaljskog tipa. Ovde nam je sinulo da ona možda i nije namenjena evolucionom početku života već prihvatanju života koji je već daleko odmakao u svom evolucionom razvoju. Na padini jedne ogromne planine ove hladnije planete opazili smo kamenu piramidu čija je belina odudarala od okolnog kamenja. Tačno ispod piramide zjapio je ulaz u pećinu i jednostavno n